Nemoci ve Skyrimu |
Stejně tak, jako v předchozích dílech, i ve Skyrimu se můžeme při prozkoumávání světa nakazit nějakou nemocí. Moc jich ale není, zde je seznam nemocí, jejich účinků a to, jak a čím se můžeme nakazit.
Nemoci:
Ataxie (Ataxia) Infikují vás tato zvířata: Kolčaváci, Vraždomilky, Omrzlinový Pavouci Negativní účinky: kapsářství a páčení zámků je o 25% těžší Ataxie je podstatě obdoba vztekliny ve Skyrimu. Ataxie útočí na část mozku a tím trpí vaše zlodějské dovednosti. ![]() Rattles (Kostitřas) Infikuje vás: Chaurus Negativní účinky: vytrvalost a regenerace se sníží o 50% Dostat tuto nemoc je peklo, jste v omezen o regeneraci HP a regenaraci vytrvalosti Raději tedy bojovat se 100 vraždomilkami než s Chaurusem. ![]() Witbane (Zhouba mysli) Infikuje vás: Šavlozubá Kočka Negativní účinky: Regenerace many se sníží o 50% Není to náhoda že tato kočka tuto nákazu přenáší. Podle jistých údajů je to protože nedokáží využít svoji magii Trpí celá vaše magie (pokud máte specializaci kouzla, mág) ![]() Bone Break Fever (Kostilamná horečka) Infikuje vás: Medvěd Negativní účinky: Celková stamina se sníží o 25 bodů Toto onemocnění mají v sobě medvědi. Při cestování převážně pěšky je tato nemoc velice otravná Medvěd vás nikdy nenechá napokoji pokaždé na vás zaútočí (argesivita nezná meze) ![]() Rockjoint (Pakostnice) Infikuje vás: Vlci a Srkavci Negativní účinky: dovednost zbraně na blízko se sníží o 25% Tato nemoc je velmi vzácná, ale občas se s ní lze setkat Vlci i srkavci vždy útočí ve smečce ![]() Brain Rot (Hniloba mozku) Infikuje vás: Vranice Negativní účinky: Celková magie se sníží o 25 % Tato nemoc napadá váš mozek a způsobuje hnilobu Ve skutečnosti si to ani nelze představit jak by to probíhalo Pokud jste mágové tak si představte jak moc by vás handicapovala tato nemoc Tyto odporné stvoření hledají neustále něco k lásce ![]() Vampirismus Infikují vás: Upíři Negativní účinky: celkový zdravotní stav se snižuje o 25 bodů Když se to pořádně rozroste, tak to není žádná legrace. Nesmíte na sluneční světlo, jinak se hned budete pálit. Mezi společnost nemusíte až tak zapadnout. Není to přímo onemocnění ale spíše prokletí. Musíte sát z lidí krev. Pokud jste opravdový fanoušek upírů tak je toto prokletí pro vás jak dělané. Bohužel naopak vás tato nemoc stále více a více kazí celé dny ve hře Skyrim. 1. Stádium: většinou nic nepocítíte, pouze jenom nějaké nepatrné zvýšení, ale i snížení nějaké té schopnosti » Odolnost vůči mrazu o 25% » Slabost na oheň o 25% » Slabost na Sluneční záření - nejde obnovit - zdraví, magie a vytrvalost se sníží o 15 bodů. 2. Stádium: Později, když se vám nemoc rozroste, tak se začínáte na slunci pálit. » Odolnost vůči mazu o 50% » Slabost vůči ohni o 25 % » Slabost na sluneční záření se se zdravím, magií a vytrvalostí snižuje o 30 bodů a nejde obnovit 3. Stádium: Začínáte být bledý a odporný a nevypadáte duševně zdravě - celkový vhled mluví za vše » Odolnost vůči mrazu o 75% » Slabost vůči ohni o 75% » Slabost na sluneční záření se se zdravím, magií a vytrvalostí snižuje o 45 bodů a nejde obnovit 4. Stádium: Skyrim bude vůči vám nepřátelský » Odolnost vůči mrazu o 100% » Slabost vůči ohni o 100% » Slabost na sluneční záření se se zdravím, magií a vytrvalostí snižuje o 60 bodů a nejde obnovit ![]() Lykantropie Infikuje vás: kompletní questová linie u Družiníků Negativní účinky: proměna ve vlkodlaka Toto se taky nedá srovnávat s nemocí jako spíše s prokletím Přináši to sebou celou řadu problémů (když se vyspíte, tak je jako kdyby jste nespali = vaše vlkodlačí krev vám nedovoluje pořádně si odpočinout) Lidé vám neustále budou říkat: „Smrdíš jako mokrý pes“, „To jsou chlupy co ti roste z uší?“ apod. Lykantopie je pro někoho velké muka. Ale stačí splnit quest u Družníků a zase se z toho prokletí vyléčíte. ![]() Léčba nemocí: Jak vyléčit nemoci: všechny normální nemoci lze vyléčit ve svatyních, kde si vyberete vždy jeden oltář, který si aktivujete. Vampirismus lze vyléčit pouze přeměnou na vlkodlaka a nebo pomocí speciálního nápoje. (Když se zeptáte hostinských tak vás doporučí k nějakému chlápkovi co se zabývá Vampirismem a ten vás vyléčí - spustí se nový úkol). Lykantropii lze pouze vyléčit questem u družníků |
Dračí křiky - Dragon shouts - Dračí Zdi |
Dračí křiky (Řevy, často jako Thu'um) jsou určité fráze dračího jazyka, které mají velikou sílu. Ne každý se ale může dračí jazyk naučit. Umí ho jen draci a velmi málo lidí, mezi nimi tzv. Drakorození (Dragonborn, Dovakhiin) jako vy - hlavní postava hry. Celkově se můžete naučit 20 řevů a každý z nich se skládá celkem ze tří slov. Když zabijete draka, absorbujete jeho duši. Tu potřebujete pro odemknutí každého slova řevu. Slova se naučíte u Zdí pokřiků, které naleznete rozseté po celé provincii. Naučené řevy se zobrazí mezi ostatními kouzly v kategorii Řevy. U některých řevů, které se budete učit v průběhu hlavní linie, nebude třeba dračích duší, protože duši absorbujete přímo z člověka, který vás daný pokřik naučí. Když používáte dračí křiky ve městech nebo vesnicích, může vás zastavit stráž a požádat vás, abyste přestal. Taktéž ale můžete potkat kurýra, který vám předá dopis se jménem "Dopis od přítele", který vám dá quest vedoucí ke Zdi pokřiků. Nový dopis dostanete až po splnění předešlého questu. Můžete se také zeptat na lokaci zdí Arngeira u Šedovousých na hoře Vyšný Hrothgar (High Hrothgar).
Achievementy při sbírání dračích duší a křiků:
Thu'um Master - 40 bodů
Lokace zdí pokřiků dle oficiální Skyrim příručky (názvy jsou v angličtině):
| Název
| pozn. "dračí naleziště" - místo na mapě označené
Animal Allegiance - Oddanost zvířat (tímto povoláte divokou zvěř, aby bojovala na vaší straně)
Aura Whisper - Aura šepotu (podobný efekt jako kouzlo detekce života)
|
Kouzla |
Magie je jeden ze směrů, kterými se můžeme ve Skyrimu vydat. Magie nabízí kouzla z pěti základních škol podle zaměření (proměny, obnova, vyvolávání, iluze a ničení) a u všech platí, že jsou rozděleny na různé úrovně.
Stejně jako u ostatních dovedností je možno se stát (podle levelu dovednosti): • novic (0) • učedník (25) • adept (50) • expert (75) • mistr (100) » Jednotlivá kouzla se naučíme přečtením příslušné "knihy kouzla", které se dají koupit u obchodníku nebo najit v dungeonech. Krom knih, které nás kouzlo naučí, jsou i knihy navyšující dovednost: Proměny -Dýchání ve vodě, Realita a jiné lži, Měsíc Lorchan, Sithis, , Nibenova dcera Obnova - Rok 2920 Deštivec kniha čtvrtá, Exodus, Tajemství princezny Talary2, Rasová fylogeneze, Protisměr Vyvolávání - Rok 2920 Mrazivec kniha desátá, Rok 2920 Krbec kniha devátá, Prahové mosty, Brány zapomění, Cesta válečníka Iluze - Rok 2920 Úsvitník kniha druhá, Než přišel věk lidí, incident v Nekromu, Tajemství princezny Talary 4, Soud nad studiem temných umění Ničení - Hypotetická proradnost, Hrůza z hradu XYR, Tajemství princezny Talary 3, Odpověd na Berův proslov, Umění válečné magie Knihy, ze kterých je možno se samotná kouzla naučit (Spell Tomes, nebo Knihy kouzel) vypadají takto: (proměny - obnova - vyvolávání - iluze - ničení) ![]() Kouzla jsou silná podle toho, jak silní jsme my sami, takže hodnoty jsou individuální, proto v popisu u kouzla jsou ty X místo čísel. Kouzla jsou rozděleny do skupin (novic, učedník,..) a podle toho jsou také silná. Některé kouzla (nebo jejich vylepšení) je možno používat až po dosažění nějakého perku U každé školy magie je jedno mistrovské kouzlo, které se je možno naučit pouze z questu zadaného na Ledohradské Univerzitě po dosažení 90 levelu dané školy magie (v seznamu jsou vždy na posledním místě). » Za každým kouzlem je v závorce uvedeno číslo, podle nějž si na konci článku můžete najít, jak vypadá. PROMĚNY Dubová kůže – Vylepší vaši hodnotu zbroje o X bodů na X sekund
(01)
Dýchání pod vodou – Umožňuje dýchání pod vodou po dobu X sekund
(01)
Ebenitová kůže – Vylepší hodnotu zbroje sesílatele o X bodů na dobu X sekund
(01)
Hromadné ochromení – Všechny cíle v oblasti, které neodolají kouzlu budou paralyzovány na dobu X sekund
(02)
Kamenná kůže – Vylepší hodnotu zbroje sesílatele o X bodů na dobu X sekund
(01)
Mágova lucerna – Vytvoří kouli světla, která svítí po dobu X sekund a zůstává na místě, které zasáhla
(03)
Najdi nemrtvé – Dokážete skrz zdi vidět nemrtvé
(04)
Ochromení – Cíle, které nemají dostatečnou odolnost, jsou paralyzovány po dobu X sekund
(02)
Rovnováha – Přemění X bodů zdraví v manu za sekundu. Sesílatel může na účinek tohoto kouzla zemřít
(05)
Rozpoznat život – Umožňuje vidět stvoření v blízkosti s vyjimkou nemrtvých, mechanickych bytostí a daeder skrz zdi
(04)
Světlo svíce – Vytvoří vznášející se zdroj světla na dobu X sekund
(03)
Telekineze – Umožňuje přitáhnout vzdálený předmět. Tento předmět můžeš vzít do svého inventáře nebo jej můžeš hodit
(06)
Transmutace – Promění jeden kus nezpracované železné rudy na stříbrnou, nebo kus stříbrné rudy na zlatou
(01)
Železná kůže – Vylepší hodnotu zbroje sesílatele o X bodů na dobu X sekund
(01)
Dračí kůže – Sesílatel ignoruje X % veškerého fyzického zranění po dobu X sekund
(01)
OBNOVA Hojivý dotek – Obnovuje cíli X bodů zdraví za sekundu. Nefunguje na nemrtvé, atronachy a stroje
(10)
Léčení – Lečí sesílatele kouzla rychlostí X bodů zdraví za sekundu
(10)
Léčit ostatní – Obnovuje cíli X bodů zdraví. Nefunguje na nemrtvé, atronachy a stroje
(10)
Neoblomná ochrana – zvýší kvalitu zbroje o X bodů a absorbuje až X bodů poškození kouzly nebo účinky kouzel
(08)
Nižší ochrana – Zvyšuje kvalitu zbroje o X a ruší až X zranění kouzlem nebo učinky kouzel
(08)
Ochraný kruh – Nemrtví do úrovně 20, kteří vstoupí do kruhu, se dají na útěk
(07)
Ochranný kruh - Nemrtví do úrovně 20, kteří vstoupí do kruhu, se dají na útěk. Sesílatel bude vyléčen za 20 bodů zdraví za každou sekundu v oblasti účinku kouzla
(10)
Odehnání nemrtvých – Všichni nemrtví v dosahu kouzla do úrovně 16 se dají na útěk na dobu X sekund
(07)
Odehnání nižších nemrtvých - Všichni nemrtví v dosahu kouzla do úrovně 8 se dají na útěk na dobu X sekund
(07)
Odvrácení nemrtvých – Nemrtví do úrovně 13 se dají na útěk na dobu X sekund.
(07)
Odvrácení nižších nemrtvých - Nemrtví do úrovně 6 se dají na útěk na dobu X sekund
(07)
Odvrácení vyšších nemrtvých - Nemrtví do úrovně 21 se dají na útěk na dobu X sekund
(07)
Rychlé léčení – Obnoví sesílateli X bodů zdraví.
(10)
Větší ochrana – Zvýší kvalitu zbroje o X bodů a absorbuje až X bodů poškození kouzly
(08)
Zavření ran – Obnoví sesílateli X bodů zdraví
(10)
Účinnější léčení – Obnoví všem okolo sesílatele X bodů zdraví
(10)
Zhouba nemrtvych – Zapálí nemrtvé do úrovně 45 a budou utíkat po dobu X sekund
(07)
VYVOLÁVÁNÍ Bouřný vazal – Natrvalo vyvolá bouřného atronacha
(16)
Děsivá zombie - Oživí velice mocné mrtvé tělo, které bude bojovat na tvé straně po dobu X sekund
(17)
Mrazivý vazal - Natrvalo vyvolá ledového atronacha
(16)
Mrtvý vazal – Natrvalo oživí mrtvé tělo, které bude bojovat na tvé straně (pouze lidské mrtvoly)
(17)
Navrácenec – Oživí mocné mrtvé tělo, které bude bojovat na tvé straně po dobu X sekund
(17)
Ohnivý plivník – Přivolá ohnivého raráška, který se vrhne do boje a vybouchne
(16)
Ohnivý vazal (odměna za úkol „rituál vyvolání“) - Natrvalo vyvolá ohnivého atronacha
(16)
Ovládání deadry – Ovládneš mocná vyvolaná a oživená stvoření
(18)
Přízračný šíp – Vystřelí na cíl přízračný šíp, který způsobí, že cíl zavrávorá a utrpí 30 bodů poškození
(16)
Rozpohybování mrtvol - Oživí mocnější mrtvé tělo, které bude bojovat na tvé straně na X sekund
(17)
Uvěznění duše – Zemře-li cíl do X sekund, jeho duše naplní kámen duší
(18)
Vyvolat bouřného astronacha - Na místě, které sesílatel určí se objeví bouřný astronach. Zmizí po X sekundách
(16)
Vyvolat ledového astronacha - Na místě, které sesílatel určí se objeví ledový astronach. Zmizí po X sekundách
(16)
Vyvolat ohnivého astronacha - Na místě, které sesílatel určí se objeví ohnivý astronach. Zmizí po X sekundách
(16)
Vyvolat plivníka – Vyvolá pomocníka na dobu X sekund na místě, na které sesílatel ukazuje
(16)
Vyvolání Arnielova stínu – Vyvolá stín Arniela Ganea na dobu X sekund na místě, na které sesílatel ukazuje
(16)
Vyvolání dremorického pána – Na X sekund přivolá dremorického pána
(16)
Vyvolání zombie – Slabě oživí mrtvé tělo, které bude bojovat na tvé straně po dobu X sekund
(17)
Vázaná bojová sekera - Vytvoří kouzelnou válečnou sekeru na dobu X sekund. Sekera zmizí, pokud ji schováš
(19)
Vázaný luk - Vytvoří kouzelný luk na dobu X sekund. Luk zmizí, pokud jej schováš
(19)
Vázaný meč - Vytvoří kouzelný meč na dobu X sekund. Meč zmizí, pokud jej schováš
(19)
Zapudit deadru – Slabší vyvolané deadry budou vrženy do Zapomnění
(18)
Zapuzení deadry – Mocné vyvolané deadry budou odeslány zpátky do Zapomnění
(18)
Vyvolání nespoutané dremory – vyvolá nespoutanou dremoru na dobu 999 sekund
(16)
ILUZE Chlácholení – Nestvůry a lidé do úrovně 20 nebudou bojovat po dobu X sekund
(12)
Harmonie - Nestvůry a lidé v blízkosti do úrovně 25 nebudou bojovat po dobu X sekund
(12)
Histerie - Nestvůry a lidé do úrovně 25 budou po dobu X sekund utíkat z boje
(05)
Jasnozření – Ukáže cestu k aktuálnímu úkolu
(09)
Neviditelnost – Sesílatel bude neviditelný na dobu X sekund. Použitím předmětu nebo zaútočení účinek kouzla zruší
(11)
Odvaha – Cíl kouzla nebude po dobu X sekund utíkat z boje a mírně se mu zvýší zdraví a výdrž
(12)
Paseka – Nestvůry a lidé do úrovně 25 budou utočit na libovolný cíl v blízkosti po dobu X sekund
(05)
Strach - Nestvůry a lidé do úrovně 9 budou po dobu X sekund utíkat z boje
(05)
Usebrání – Cíl nezběhne z boje po dobu 60 sekund a zvýší se mu zdraví a výdrž
(12)
Utlumení – Budeš se pohybovat tišji po dobu X sekund
(09)
Volání do zbraně – Cílům se na X minut vylepší bojové dovednosti, zdraví a výdrž
(12)
Zběsilost - Nestvůry a lidé do úrovně 14 budou útočit na libovolný cíl v blízkosti po dobu X sekund
(05)
Zklidnění - Nestvůry a lidé do úrovně 9 nebudou bojovat po dobu X sekund
(12)
Zuřivost - Nestvůry a lidé do úrovně 6 budou útočit na libovolný cíl v blízkosti po dobu X sekund
(05)
Úprk - Nestvůry a lidé do úrovně 20 budou po dobu X sekund utíkat z boje
(05)
Vidiny desáteho oka – Uvidíš, co jiný nevidí
(12)
NIČENÍ Jsou tři typy kouzel: bleskové, ledové, ohnivé Bleskové vám vysává hodně magicky, ale vysává nepřátelům život i manu Ledové vám vysává středně magicky, ale vysává nepřátelům život i staminu Ohnivé vám vysává nejvíce magicky, zato vysává nejvíce života Arnielino proudění - Způsobí cíli popálení X bodů za sekundu a dodatečné zranění hořením
(13)
Blesk - Způsobí poškození bleskem za X bodů zdraví a sníží cíli manu o polovinu této hodnoty
(14)
Blesková runa - Po seslání na plochu v blízkosti vybuchne a způsobí X bodů bleskového poškození
(14)
Bleskový plášť – Okolní nepřátelé budou po dobu X sekund bičování blesky - X bodů zranění
(14)
Bouře - Způsobuje X bodů poškození mrazem po dobu X sekund a snižuje výdrž
(15)
Bouře – Způsobí cíli X bodů bleskového poškození zdraví a poloviční množství poškození many
(14)
Jiskření - Způsobí bleskové poškození, které ubere X bodů zdraví a many za sekundu
(14)
Kulový blesk - Způsobí bleskové poškození, které ubere X bodů zdraví a o polovinu této hodnoty sníží manu
(14)
Ledová bouře - Mrazivá vichřice, která způsobuje zranění mrazem za X bodů a snižuje výdrž o stejnou hodnotu
(15)
Ledová runa - Po seslání na plochu v blízkosti vybuchne a způsobí X bodů poškození mrazem, když se přiblíží nepřítel
(15)
Ledový hrot - Ledový hrot,který způsobí X bodů poškození mrazem,a to jak zdraví, tak výdrži
(15)
Ledový oštěp - Ledový oštěp, který způsobí X bodů poškození mrazem, a to jak zdraví, tak výdrži
(15)
Mrazivý plášť - Okolní nepřátele budou po dobu X sekund zraňováni mrazem za X zdraví za sekundu a snižuje se jim výdrž o polovinu této hodnoty
(15)
Ohnivá koule - Ohnivý výbuch, který způsobí X bodů poškození v okruhu X metrů.Zapálené cíle dostávají dodatečné zranění
(13)
Ohnivá runa - Po seslání na plochu v blízkosti vybuchne a způsobí X bodů ohnivého poškození, když se přiblíží nepřítel
(13)
Ohnivá střela - Ohnivý zášleh, který způsobí X bodů poškození a dodatečné zranění hořením
(13)
Omrzliny - Vytvoří mrazivý závan, který způsobí X bodů poškození zdravý a výdrži
(15)
Plamenný plášť - Okolní nepřátelé budou po dobu X sekund zraňováni ohněm za X zdraví za sekundu. Hořící cíle utrpí další zranění
(13)
Plameny - Ohnivý zášleh, který způsobí 8 bodů poškození za sekundu. Zapáleným cílům působí dodatečné zranění
(13)
Sežehnutí - Způsobí ohnivý výbuch, který způsobí X bodů zranění.Zapálené cíle utrpí dodatečné zranění
(13)
Stěna blesků - Při seslání na zem vytvoří zeď blesků, která způsobí X bodů bleskového poškození za sekundu
(14)
Stěna mrazu - Při seslání na zem vytvoří ledovou zeď, která způsobí X bodů poškození mrazem za sekundu
(15)
Stěna plamenů - Při seslání na zem vytvoří ohnivou zeď, která způsobí X bodů ohnivého poškození za sekundu
(13)
Řetězový blesk – Blesk zraňuje za X bodů zdraví a snižuje manu o polovinu této hodnoty, pak přeskočí na další cíl
(14)
Ohnivá bouře - Způsobí ohnivý výbuch, který má epicentrum u sesílatele a způsobí X bodů poškození. Cíle nejblíže sesílateli dostanu největší poškození
(13)
OSTATNÍ Upíří vysátí - Vysaje X bodů zdraví cíle za sekundu.
(20)
OBRÁZKY KOUZEL PERKY: |
Znamení ve Skyrimu |