zvířata
Na zvířatech je pramálo kouzelného. Jsou to tvorové, kteří většinou spoléhají na obyčejnou obranu svými drápy a tesáky. Některá zvířata jsou přenašeči nemocí. Chování zvířat se dělí na tři kategorie: Pasivní, kdy zvířata nikdy nezaútočí, pokud nejsou pod vlivem kouzel. Neutrální, ve kterém zvíře zaútočí pouze při vyprovokování, nebo při přímém poškození. Nepřátelské, kdy zvíře zaútočí hned při první možnosti Útokem na hospodářská zvířata se zvýší odměna na vaši hlavu a občas je přiměje být na vás nepřátelský. Domácí zvířata mohou být svědky zločinů a budou počítáni jako svědci.
|
draci
Draci (Skyrim) | |
---|---|
![]() |
|
Základní info | |
Úroveň | Různe |
![]() |
Různe |
Kouzla/Schopnosti | Dračí řevy |
Velikost duše | Dračí duše |
"Většina skyrimských nordů se domnívala že draci byli pouhou legendou. Až dosud."
Navštivte také: Draci (historie)
Draci (Dovah, alebo mn. č. Dov) jsou velká, silná rasa zAkaviru, jednoho času hojně rozšířena po celým Tamrieli. Na první pohled se můžou jevit zvířecím dojmem, avšak ve skutečnosti jde o velmi inteligentní stvoření. Umí mluvit, psát, dokonce se i učit novým jazykům. Řeč, kterou používají k vzájemnému dorozumívání , se dá použít na zesílání mimořádně silných kouzel, Thu'um, jinak zvaných také Dračí řevy. V součastní době (201-vímu roku čtvrtého věku), již téměř vyhynuli, avšak na pláních Skyrimu se znova objevili spolu s příchodem Alduina.
Typy draků
Bežně k potkání jsou
- Drak: První draky, které budete v Skyrime potkávat budou většinou hnědý barvy a budou chrlit oheň.
- Krvavý drak: Je to druhá nejslabší obdoba draka, bejvá zelené barvy a ocas má zakončen ve tvaru piky.
- Ledový drak: Má světle bílé šupiny a obří černé trny. Používá výhradně ledový útok.
- Starší drak: Má bronzový šupiny a ocas zakončenej do tvaru šípu. Je druhým nejsilnějším typem draka ve hře, silnejší je už jenom Prastarý drak.
- Prastarý drak: Je nejsilnější z běžne rožšířenejch draků. Bejvá černé a rudé barvy.
Ostatní
- Kostlivý drak: Kostlivý drak sa vyskytuje v Labyrintiane během plnění úkolů (questů) Magnova hůl.
- Červený drak: Koukněte: Nafaalilargus a Odahviing.
Název |
Výskyt | Živel | Level (úroveň)* | Body zdraví | Zranění na blízko | Řevy | Odolnosti | Zranitelnosti |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Drak | Hnedá | Oheň | 10 | 905 | 37 |
Ohnivá koule |
Oheň: 50 % |
Mráz: 25% |
Drak | Hnedá | Mráz | 10 | 905 | 37 | Mráz: 50% | Oheň: 25% | |
Krvavý drak | Zelená | Oheň | 20 | 1421 | 75 |
Ohnivá koule |
Oheň: 50% | Mráz: 25% |
Krvavý drak | Zelená | Mráz | 20 | 1421 | 75 |
Ledová bouře |
Mráz: 50% |
Oheň: 25% |
Ledový drak | Biela | Mráz | 30 | 1860 | 150 |
Neutuchající síla |
Mráz: 50% |
Oheň: 25% |
Starší drak | Bronzová | Oheň | 40 | 2255 | 225 |
Ohnivá kouleNeutuchající síla |
Oheň: 50% |
Mráz: 25% |
Starší drak | Bronzová | Mráz | 40 | 2255 | 225 |
Mráz: 50% |
Oheň: 25% | |
Prastarý drak | Červená/Čierna | Oheň | 50 | 3071 | 300 |
Ohnivá kouleNeutuchající síla |
Oheň: 50% |
Mráz: 25% |
Prastarý drak | Červená/Čierna | Mráz | 50 | 3071 | 300 |
Mráz: 50% |
Oheň: 25% |
- Hráč nemusí být nevyhnutně v úrovni daného typu draka, aby se mu ho poštěstilo potkat. Hodnoty jsou jenom orientační.
Draky s jménem
Tyhle draky je možný střetnout kdekoli v Skyrime a jsou v podstatě identičtí s tými, kterí nemají žádné jméno. Dané draky je možný potkat hlavně během plnení úkolů (questů) hlavní dejoví linie. Každý z nich má vlastní jméno jak také možnost dialogu.
Alduin
Akatoshův prvorozenej, je to první drak, kterého Akatosh znovuvrátil na pláně Skyrimu. Rozesíva další draky po celým Skyrime, aby se mohl nabažit na duších živých i mŕtvych. Je jedním z mála černych draků. Taktéž ho volají i „Požírač světa živých.“
Paarthurnax
Vůdce Šedovousích a následník cesty Hlasu. Paarthurnax je Alduinův mladší brat, byl součástí vražd tisíců lidí, avšak podařilo se mu podmanit Alduina a pomohl pri prvotní „porážce“.
Odahviing
Alduinova pravá ruka. Avšak padl do Dovahkiinovho zajetí, no rozhodl se mu zložit slib věrnosti, za co si získal svobodu. Dovahkiin si ho může, kdykoli přivolat na pomoc, použitím řevu Přivolat draka. Je jedním z mála červených draků.
Mirmulnir
Jeden z prvních draků (krommě Alduina), s kterými se jako hráč potkáte. Zaútočí na Strážní věž při Bilém Průsmyku.
Sahloknir
Nepředstavitelně starý drak. Má schopnost útoči ohněm a rovněž také mrazem. Alduin ho vzkřísil z mrtvých, na co ho po chvíli zabije Dovahkiin.
Viinturuth
Drak, který byl viděnej používat tradiční dračí řeč. Můžete na něho náhodou natrefit, při putování krajinou Skyrimu. Po splnení úkolu (questu) Jícen světa, se můžete stát svědkem toho, jako ho Alduin přivede spět k životu. Celé se to odehrá na dračím pohřebišti, západně od Anginy pily.
Nahagliiv
Je ho možný potkat, hned před pohřebištem Rorikstead. Poté jako splníte úkol Krysa zahnaná do kouta, budete svědkem jako ho Alduin znovu vzkřísí.
Vuljotnaak
Najdete ho nedaleko jeho pohřebiště, severozápadně od lokace Zduřelcova jeskyně a jihozápadně odTáboru Spícího stromu. Kousek jižneji se nachází Sluj Zlomeného tesáku . Po doražení do lokace uvidíte, jako ho Alduin oživuje z mrtvých. Potkat ho je možný po splnění questu Diplomatická imunita .
Vulthuryol
Je to drak, na kterého se dá natrefit v Černotě, pod Alftandem. Na to, aby na vás drak zaútočil, musíte použít řev Neutuchající síla, na masívnou kouli visící nad Černotou.
Lokace
Drak může na vás zaútočit, kdekoli na otevřeným prostranství. Hra je plánovana tak, že po určitý době vás drak, tak či onak napadne a to bez ohledu na to, či se nacházíte někde poblíž jeho pohřebiště. Jak preferujete rychlý spůsob cestování, je téměř jisté, že natrafíte na náhodní střetnutí s drakem bez možnosti se mu vyhnout. Seznam všech lokací, kde by jste mohli draka potencionálně potkat by bylo nesmírně zdlouhavé, ale ne nemožné. Nasledujíci seznam, je seznamem lokací, v kterých je střetnutí draka nascriptováno. Draci mají ve zvyku sedávat na hradbě slov, zdích, tyčících se na vrcholcích kopců, kde stráží Thu'um slova. Tyhle lokace jsou na mapě označeny Dračí hlavou a tady je jejich seznam:
- Podzimní hláska
- Vzestup staršinů
- Kráter Dračí zub
- Vrch krve starších
- Vyhlídka ztracené řeči
- Hora Anthor
- Vrch Severák
- Střižín
- Nebešťanův oltář
Strategie boje s drakami
Chování draků
- I když se draci téměř vždy chovají nepřátelsky,stává se i to, že ponad vás přeletí, jakoby ste tam ani nebyli. Avšak po chvíli si drak i tak vyhlídne kořist, na kterou zaútočí (toto sa netýka Alduina).
- Spůsob dračího útoku sestává i z přeletů během , kterých na vás chrlí oheň, mráz anebo poletuje okolo nepřítel a řve. Taktéž používa pozemné útoky zahrňující útoky ocasem, zesílaní řevů anebo kousání. Jak máte nedostatek života a drak je vás schopnej dorazit jedním úderem, stane se to tak, že vás uchopí v polce trupu do papule, několik krát s váma zamává a odhodí pryč jako prázdnou plechovku.
- Informace, kterou by ste si měli rozhodně zapamatovat je, že poté, jako drak udělá vysokej hlasnej tón, má v úmyslu přistát a zaútočit. Jak máte zapnuty titulky, dračí řev se v nich zobrazí, ještě chvíli před tým jak ho budete mít možnost uslyšet přímo od draka. Díky tomu se můžete účinně připravit na obranu ješte dřív, než drak skutečně zaútočí.
- Drak nacházející se na zemi, není schopnej překročit žádny z vodních toků. To můžete využít k tomu, aby vás drak nenapadl některýmz útoků na blízko, zatím co vy ho budete ostřelovat šípy, či zesílat na něj ničivou magii.
- Poté, co drakovi uštědříte větší poškození, může se stát, že spadne na zem a už nebude schopnej opět vzlétnout.
- Může se stát, že poletujíci drak, vám vypomůže s útokem na vaše nepřáteli.
- V případě, že se nacházíte mimo dosah dračího útoku na blízko, spustí na vás palbu mrazivých, nebo ohnivých koulí, které po náraze na překážku explodují.
Obrana
- Prv než se drak zjeví, je často slyšet jeho řev. Během letu vydáva dobře rozeznatelný zvuk, díky kterému se mu můžete, buď vyhnout anebo ho naopak vyhledat.
- Když jste upír , tak oplývate větší odolností vůči chladu, no i větší zranitelností vůči ohni, co se může v některých případech hodit. Závisí to na typu draka, kterého potkáte. V případě, že jste Temní elf aneboupír třetího stupně, budete vůči živelnému poškození draků v celku dobře odolný.
- V hře existuje zbroj poskytující částeční ochranu proti poškozením od živlů (mráz, oheň,...). Odolnost vůči živlům je možný znásobovat, jak má hráč spávny vybavení, tak poškození živlama dokáže zredukovat až o 85%. 100% -ní odolnost vůči poškození živlama, bohužel, není možná.
- Čarolam vás dokáže ochránit před každým útokem, který drak provádí pomocí svého dechu. A to před každým druhem draka, vynímajíc Prastarýho draka.
- Musíte dávat pozor, kdo se kde nachází. Vaši společníci, často pobehují kudy-tudy a když jich zasáhněte i náhodně, můžou se obrátit proti vám.
- Dávejte pozor když se nacházíte v oblasti, kde jsou Obři a Mamuti, protože jak narušíte jich osobní prostor, útok nemusí opětovat drakovi, ale vám. Obři se vynímají pravidlu, že poté co zaútočí drak, se všichni v okolí semknou a útočí hlavně na draka. Bez ohledu na znepřáteleny strany předtím.
- V případě, že použijete Drakobijný řev, dříve než svůj řev použije drak, znegujete tím účinek drakovho řevu a donutíte ho přistát (neplatí pro Prastarýho draka používajícího oheň).
- Když máte málo zdraví, Přízračná podoba se vám může hodit.
- Když jste mág, můžete vyvolat atronacha stejnýcho živlu jaký používá drak. Výhodné je to jednak kvůli tomu, že atronach je dostatečně velkej cíl, aby přitáhl drakovou pozornost a zadruhé je z rovnakého živlu, takže má vůči drakovi mimořádní odolnost.
Útok
- Správním výberem a zbraní, dokážete z kradmého útoku draka zneškodnit už pri prvním zásahu. A to pomocí zbraně anebo také luku.
- Když je drak na zemi a váš útok spůsobí, že mu zdraví klesne pod 50%, vydá ze sebe dlouhý řev, během kterého není schopen útočit. Když na nej teď zešlete řev Zpomalení času, získáte dostatek času, aby jste ho odrovnali ješte dřív jako ustane jeho řev.
- Poté jako to drak schytá štítem do hlavy, odtáhněte hlavu a skončí chrlení mrazu, či ohně předčasně. Podobné se dá dosáhnout také použitím Mocného útoku, ačkoli to není tak zaručeno.
- Draka je možné rozptýlit pomocí koně zvaného Stín, kterého jste získali za splnení jedného z úkolů pro Temné bratrstvo. Stín je nejodolnější kůn v hre a dokáže přežít mrazivé i ohnivé útoky stejně, jak také uhryznutí. Stín vám poskytne dostatek času, aby jste draka mohli zabít.
- Řev Znamení smrti vám může zničení draka o něco ulehčit.
- Mágové dokážou draka donútit k neustálemu ústupu, tím že budou opakovaně a obojručně zesílat některé učednícke kouzlo ze školy Destrukce (například ohnivou střelu), poté co si již aktivovali perkNápor. Takýmto spůsobem ste draka schopný zabít mnohem snadněji, avšak musíte mít dost many.
Dračí inventář
- Dračí kosti 1-3
- Dračí šupiny 1-3
- Dračí šupiny srdce (Dají se získat když použijete Kavohzeinův tesák)
- Iné předměty (většinou 150-300 zlata.)
Zajímavosti
- Nezapomínejte, že drak přistane na zem jenom tam, kde má na to dostatek prostoru. Když se vám zdá, že drak jaksi nechce zesadnout, skuste se přesunout někam, kde je více otevřeného prostoru a místo kam by mohl přistát. Draci jsou schopní přistát téměř na každým typu budovy.
- Dračí plameň, nebo mráz vás dokáže poranit i v případě, že se nacházíte pod vodou.
- V pokročilejším stadiu hry se budete s drakmi potkávat častěji než předtím. Po splnění úkolu Spadlý z oblohy, uvidíte z lokace Gjukarův památník, poletovat v dálce hned dva draky. I když nutnost bojovat se dvěma drakmi najednou, je jev ve hře velmi zřídkavý.
- V případě, že se dračí pozostatky ocitnou v špatné pozici a chtěli by jste je vidět někde jinde, stačí když na dračí kostru použijete kouzlo (Ohnivou kouli, Oživit zombii, či Ohnivou střelu) a pozostatky vyletí do povětří.
- Velmi zřídka se může stát, že vás drak napadne i vevnitř paláce některé z pěti dŕžav.
- Ak se na konci hlavní dejový linie rozhodnete nechat Paarthurna naživu, tak některí draci se vůči vám nebudou chovat nepřátelsky.
- To, že vycházíte z Podsvětní kovárny, nejakým spůsobem přitahuje draky, takže můžete zabít rovno několik draků jenom tím, že použijete východ. Některí tímto spůsobem na draky nikdy nenatrafili, avšak v případě, že používali několik postav, tak se s týmto jevem střetli velmi často.
- V případě souboje draka s obrem, ho drak dokáže zabít již při prvním výpadě. Nejdřív ponad něj přeletí, následně ho zachytí pazourama a vzápětí na to opět pustí.
- Drakům kdysi vládl Tsaesci a poté se vydali na západ Skyrimu.
- Ak cestujete na koni, tak nízko letící drak do vás může pošťouchnout.
- Drak může letět také pod vodou a po pár vteřinách se znovu vynořit.
- Jestli máte problém s pohlcením duše, skuste na draka použít Drakobijný řev a animace by se měla spustit.
- Může se stát, že drak na vás zaútočí ihned poté jako opustíte městskou pevnost. Taktéž se může stát, že drak pozabíjí i osoby potřebné pro splnění úkolů (questů).
Bugy
- Pohnout tělem mrtvýho draka jde také pomocí hole Tlachoplach.
- Předtím jako vyšel Patch 1.3., se draci uměli zaseknout mezi vrchem a jinou texturou. Následkem čeho, ste jich mohli vidět létat pozpátku, nebo nekontrolovaně se točit v spirále.
- I v případě, že máte nainstalovaný patch 1.2, se stále může stát, že nebudete schopnej pohltit dračí duši (hlavně pokud jde o Krvavého draka). Taky se může vyskytnout situace, že na místě zůstane dračí kostra a další drak se vám už nebude chtít objevit. Může se státi i to, že natrafíte na kostru draka, kterého ste ani nezabili, kterého duši také nedokážete pohltit.
- Hra může mít někdy problém s vyrenderovaním dračí textury, takže budete muset bojovat jenom s modelem. Textura se zjeví až poté co draka zabijete.
- V některých lokacích se vám může stát, že drak přistane až za okrajem platný mapy a začne pomalu strácet zdraví. Poté jako zemře, nebudete schopni vysát jeho duši, protože se nachází mimo platný mapy. Tahle situace se může vyskytnout v hraničních oblastech (na okrajích) platníj herní mapy.
- Poté co zabijete draka, sa občas stává, že je jakoby teleportovanej do jiné lokace. To platí také o dracích, kterých duši jste již pohltili. Takže při opětovným vstupu do oblasti, se zdá jakoby drak (dračí kostra) „spadla z nebe.“
- I v případě, že se nacházíte za nějakým stloupem, drak je pořád schopnej použít svůj „popravčí úder“, při kterom vás sebere do papule, zatrase s váma a odhodí pryč. Podobně to platí také u dračích útoků mrazem, nebo ohněm a to hlavně v situacích, kdy nejste ukryti za dostatečně hrubou překážku. Tenhle jev se vyskytuje zejména v oblasti Univerzity v Ledohradu.
- Jenom zřídkavě se stáva, že poté co drak přistane už nedokáže znovu vzlétnout, hoci je jeho zdraví na maximu.
- Poté jak střetnete najednou dva draky, se sem-tam může stát, že jeden z nich po přistátí zahyne.